Έτοιμος για διακοπές;
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή η περισσότεροι από εμάς ξεκινάμε τις προετοιμασίες για τη «μεγάλη φυγή» του καλοκαιριού δημιουργώντας λίστες με πράγματα που πρέπει να κάνουμε. Ελέγχουμε τις κρατήσεις μας σε καταλύματα και μέσα μεταφοράς, φροντίζουμε ώστε στις αποσκευές μας να υπάρχουν όλα τα απαραίτητα, πετσέτες, μαγιό, αντιηλιακά, ρούχα για τις εξόδους μας κτλ (σε καμία περίπτωση δεν ξεχνάμε τα αγαπημένα αντικείμενα των παιδιών, για να μην έχουμε διακοπές με παρατράγουδα). Τα έχουμε ελέγξει λοιπόν όλα και περιμένουμε την πολυπόθητη ημέρα της αναχώρησης. Ή μήπως όχι όλα;
Για να μπορέσουμε να έχουμε τις χαλαρές στιγμές που ονειρευόμαστε και να επιστρέψουμε πίσω όλοι, υγιείς και γεμάτοι όμορφες εικόνες, θα πρέπει να έχουμε δώσει μεγάλη βαρύτητα και στην ασφάλεια που πρέπει να μας περιβάλει καθ’ όλη τη διάρκεια των διακοπών μας.
Σαφώς λόγω των ειδικών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε συνδυάσει την ασφάλεια στις διακοπές με τα μέτρα προστασίας έναντι του νέου κορονοϊού. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι αρχικά η ασφάλεια στις διακοπές ξεκινάει από το μεταφορικό μας μέσο. Είναι αυτό που θα μεταφέρει εμάς και τα αγαπημένα πρόσωπα στο καλοκαιρινό μας προορισμό και είναι πάλι αυτό που θα μας επιστρέψει πίσω. Βέβαια για να γίνει αυτό με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια θα πρέπει πέρα από την οδηγική μας συμπεριφορά (τεράστιο κεφάλαιο για συζήτηση), να φροντίσουμε και για την καλή κατάσταση του οχήματος μας. Καλό λοιπόν θα ήταν μέσα στο προϋπολογισμό των διακοπών μας να περιλαμβάνεται και το κόστος σέρβις του οχήματος μας.
Πέρα από το μηχανολογικό μέρος του οχήματός μας θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι και τα ελαστικά του βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση. Παρακάτω θα βρείτε κάποιες σύντομες συμβουλές από τους ειδικούς της ομάδας της ΜΑΞΙΜ ΚΑΛΤΣΙΔΗΣ που θα σας βοηθήσουν να κάνετε ένα γρήγορο έλεγχο.
1. Η πιο βασική παράμετρος κατά τον έλεγχο των ελαστικών μας είναι η πίεση του αέρα. Φροντίζουμε πάντα να μετράμε την πίεση των ελαστικών μας, η οποία θα πρέπει να συμβαδίζει με τις υποδείξεις του κατασκευαστή και ανάλογα με το φορτίο του οχήματος μας. Η σωστή πίεση θα δώσει στο ελαστικό την κατάλληλη πρόσφυση, την κατάλληλη αντίσταση κύλισης καθώς και τη σωστή κατανάλωση καυσίμου.
2. Στη συνέχεια ελέγχουμε τα πλαϊνά μέρη και το πέλμα του ελαστικού για τυχόν φθορές (ρωγμές, σκασίματα ή εξογκώματα) λόγω παλαιότητας (περισσότερο από 4 χρόνια) ή παρατεταμένης χρήσης (το ελαστικό έχει συμπληρώσει το μέγιστο αριθμό χιλιομέτρων). Σε περίπτωση που παρατηρήσουμε τέτοιες ενδείξεις και δεν είμαστε σίγουροι πόσο σοβαρές μπορεί να είναι, καλό θα ήταν να επισκεφτούμε το βουλκανιζατέρ που μας εξυπηρετεί ώστε να γίνει ένας γρήγορος έλεγχος από τους πλέον ειδικούς.
3. Επίσης σημαντικός παράγοντας είναι το βάθος πέλματος. Κατά τον έλεγχο, αυτό που πρέπει να κοιτάμε είναι ο δείκτης φθοράς ελαστικού που υπάρχει σε όλα τα ελαστικά. Ο δείκτης φθοράς το ελαστικού επισημαίνεται στο πλαϊνό μέρος κάθε ελαστικού είτε με ένα τριγωνάκι είτε με την ένδειξη TWI. Οι ενδείξεις αυτές μας υποδεικνύουν σε πιο σημείο του πέλματος υπάρχει δείκτης φθοράς ώστε να τον εντοπίσουμε και να τον ελέγξουμε. Να σημειώσουμε ότι το ύψος που έχει ο δείκτης φθοράς του κάθε ελαστικού είναι το ελάχιστό επιτρεπτό ύψος πέλματος που επιτρέπεται να έχουν τα ελαστικά μας. Έτσι αν δούμε ότι το ύψος το πέλματος έχει φτάσει στο ίδιο ύψος με τον δείκτη φθοράς ή αν ο δείκτης φθοράς έχει αρχίσει να αλλοιώνεται θα πρέπει αμέσως να προχωρήσουμε στην αντικατάσταση των ελαστικών μας.
Τέλος να επισημάνουμε ότι η αλλαγή των ελαστικών δεν έχει εποχικότητα. Τα ελαστικά θα πρέπει να αντικαθίστανται αμέσως εφόσον το επιβάλει η κατάσταση του ελαστικού. Δεν ξεχνάμε ότι τα ελαστικά αποτελούν σημαντικό στοιχείο της ασφάλειας του αυτοκινήτου και κατά συνέπεια του εαυτού μας και τον ανθρώπων που αγαπάμε. Όλοι εμείς στην ομάδα της ΜΑΞΙΜ ΚΑΛΤΣΙΔΗΣ σας ευχόμαστε καλά ταξίδια με ασφάλεια και καλές διακοπές σε εσάς και τις οικογένειές σας.